Als docenten als onderwijskundigen bemerken we dat er vaak onvoldoende zicht is op het curriculum: doelen, toetsen en leeractiviteiten staan in losse bestanden en er wordt gewerkt losse eilanden in plaats van een samenhangend curriculum.
Het gebrek aan overzicht zorgt vaak voor een gebrek aan inzicht: zo ontstaat er onvoldoende samenhang tussen vakken, zijn er onbedoeld veel summatieve toetsen of wordt het curriculum overladen. We vinden dat dit anders moet en kan.
Curriculum in Beeld is ontworpen om te ondersteunen bij het (her)ontwerpen én inzichtelijk maken van het curriculum. Dit door data helder te visualiseren en interactief te maken, onderwijskundige inzichten te integeren in de opzet van de tool en aanvullende materiaal zoals instructievideo’s. Daarbij is Curriculum in Beeld flexibel opgezet waardoor het geschikt is voor alles soorten en curriculumkeuzes van onderwijs.
Zo biedt Curriculum in Beeld alles wat je nodig hebt om als team samen te leren en innoveren en helpt het om bewuste keuzes te maken bij het ontwerpen van een krachtig curriculum!